Onze visie

Onze visie

Leerlingen verschillen in talent, persoonlijkheid en werktempo. Ook verschillen zij in sociale- , culturele- en economische achtergrond. Op de Langenoord houden we rekening met deze verschillen en bieden ruimte voor een doorgaande ontwikkelingslijn. Onze school kent een leerstofjaarklassensysteem waarbinnen de individuele ontwikkeling van iedere leerling wordt gestimuleerd. Wij willen een school zijn voor alle leerlingen, ook voor leerlingen die zich anders ontwikkelen dan de meeste leeftijdsgenootjes. 'Ieder kind telt', betekent ook dat ieder kind welkom is. Het belang van het kind en de mogelijkheden die de school kan bieden zijn hierbij leidend.

Op De Langenoord werken wij aan een vriendelijk en veilig klimaat. Veiligheid, structuur en continuïteit geven ruimte tot denken en handelen. Om tot leren en ontwikkelen te komen, is een goede sfeer essentieel en werken aan een veilig leeromgeving is daarom een constant aandachtspunt. Het bewust omgaan met normen en waarden en het aangeven van grenzen horen hierbij. De Langenoord ziet de ouders/verzorgers als belangrijkste partner in de begeleiding van het kind. Samen met hen dragen we de verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van het kind. Onderwijs maken we samen! Samenvattend kunnen we zeggen: een leerling verlaat de Langenoord zelfbewust en krachtig met een stevige basis op sociaal-emotioneel en cognitief gebied.

Ons samenwerkingsverband de Eem biedt hulp bij passend onderwijs. SWV de Eem wil voor elk kind
een passend onderwijsaanbod met de juiste ondersteuning voor een optimale ontwikkeling. Het zal ons
stimuleren, faciliteren en coachen bij het inzetten van de juiste voorzieningen zo dicht mogelijk bij het
kind op school. De onderwijsondersteuner speelt hierbij een centrale rol. Hij/zij ondersteunt bij de
invulling van onze zorgplicht met arrangementen om extra ondersteuning op school te realiseren of het afgeven van een
toelaatbaarheidsverklaring (TLV) wanneer het passend onderwijsaanbod een plaatsing op het speciaal
(basis)onderwijs is. De leerling zelf heeft hier ook een stem in.

 

 

 

Schrijf je in voor de nieuwsbrief